2014. szeptember 15., hétfő

Árukapcsolás pakisztáni módra 1.

Virágot szerettünk volna küldeni az internet és egy virágfutár segítségével. Nem először csináljuk ezt, külföldről máskor is kaptam így egy-egy csokorral, mindegy, mely országban tartózkodtam éppen. Most mi szerettünk volna Karachiba küldeni, sikertelenül (igazából azért, mert nem bíztunk meg egyik internetes virágküldőben sem, meg igazán kínálatuk sem volt - virágokból).
Amit azonban megtanultunk illetve ismételten tudatosítottam magamban:
-          a piac hatalmas, nem igazán lehet olyan üzletágat találni, ahol nem ezren kínálnák a portékáikat.
-          Gyakori az árukapcsolás is: a mi esetünkben virágküldés címszó alatt zöldséget, csokoládét, plüssállatkákat stb. is lehet küldeni – sőt, igazából csak azt lehet, mert összesen három virágcsokorból lehetett volna választani 366 (?!) órás teljesítéssel, míg a banánt 22 órán belül kiszállítanák…
-          Mennyire hitelesek az egyes eladók? Ezt az oldalukon megannyi vélemény bizonyítja, különböző országokból (csak kár, hogy az az érzésünk, hogy az összes piros pontot ugyanaz a személy és ismerősei adták).
-          a leírások tipikusan pakisztániak: a nagy semmiről három oldalban írnak, míg a lényeg kimarad, beszélnek mindenről, hogy eladják az árut, csak épp a mondanivalójuk eltűnik a sorok között.


A szituáció nem új számomra. Azóta, hogy egy munkaközvetítőről jó véleményt tettem közzé a LinkedInen, folyamatosan kapom az életrajzokat (?!) Indiából és Pakisztánból. Azt feltételezik, hogy ha nekem van munkám, akkor nekik is szerzek vagy annyira nem értenek angolul, hogy rájöjjenek, nem én kínálok munkát? Folyamatos a versengés, ez a túlnépesedett országok egyik problémája, de hajtóereje is…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése